CAAD

Comunidad de Aventuras Conversacionales y Relatos Interactivos
Fecha actual 15 Nov 2019 23:00

Todos los horarios son UTC + 1 hora




Nuevo tema Responder al tema  [ 13 mensajes ] 
Autor Mensaje
NotaPublicado: 01 Mar 2014 14:59 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Similares a nuestras jornadas aventureras, hoy sobre "character interiority in IF", que tendrá lugar en el ifMUD.

Comentaron que se publicarán logs. En cuanto estén disponibles los enlazaré.

emshort escribió:
One of the things that came up at our first Oxford-London meet-up was that people were interested in scheduled IF discussions on ifMUD. Those with extremely long memories may recall that back in 1999 or so we used to have something vaguely like this, the ifMUD Implementors' Lunch. One difference about the new thing is that it's not meant to be exclusively about craft or IF authorship -- while those are things we can talk about, we also want it to be open to people who want to speak as players or critics.

As a first trial, I've proposed an initial one of these on the #theoryclub channel March 1, 8 PM GMT (= 3 PM Eastern, noon Pacific), on the topic of character interiority in IF. There is some more information on my blog.
- http://www.intfiction.org/forum/viewtopic.php?p=66774#p66774


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 04 Mar 2014 22:04 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
dddddd escribió:
[...]sobre "character interiority in IF" [...] Comentaron que se publicarán logs. En cuanto estén disponibles los enlazaré.

http://emshort.wordpress.com/how-to-pla ... teriority/


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 04 Mar 2014 23:37 
Desconectado
Grafista
Grafista
Avatar de Usuario

Registrado: 04 Sep 2008 17:23
Mensajes: 745
Gracias por el enlace dddddd.


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 05 Abr 2014 14:12 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
emshort escribió:
The next of these, on time units and pacing, is this evening, 8 PM British Time / 3 PM Eastern / noon Pacific. There's some background here. (Note: I know the last thing said "GMT"; this is because I forgot we'd be on summer time by now.)

- http://www.intfiction.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=11500#p70801


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 24 Abr 2014 12:34 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Además del log, la más reciente charla nos deja una SpeedIF práctica:

zarf escribió:
[...]I said
Citar:
I would like to have these monthly chats alternate with periods of experiemtantion

(Note how how my typing goes to hell when I'm in a hurry.) (Actually it's always like that. I edit a lot when I'm *not*.)

Anyhow. We've had a chance to think over the ideas in that chat session. How about now we kick out some games that explore them? Large, small, or thumbnail experiments welcome. Deadline is May 9th, the day before the next TheoryClub chat.

To repeat the topic:
Emily escribió:
this meeting we’re talking about how games model time, especially at the claim that (a) parser games usually model it in small, consistent-sized chunks, the duration of an action like taking something; and (b) that that has a strong effect on the kinds of stories parser games can tell
Yes, I know, everyone's doing ShuffleComp. I plan to have this PracticeClub monthly, so it will always conflict with something. Besides *I'm* not doing ShuffleComp so I can promise I'll have something-or-other.

Post game links in this thread. Actually, start by posting "I will write something-or-other!" in this thread so that we get some momentum going.

http://www.intfiction.org/forum/viewtop ... 23&t=13278

Por cierto, Urbatain estuvo activo en la charla.


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 25 Abr 2014 09:46 
Desconectado
Guionista
Guionista
Avatar de Usuario

Registrado: 20 Ene 2007 20:09
Mensajes: 356
Gracias por la info, podrías poner algunas líneas generales y conclusiones para animar el cotarro a ver qué opina la gente por aquí.

No me he leído todo (llevo un tercio más o menos) y tampoco he visto conclusiones claras, por ejemplo:

(a) En qué medida limita el sistema actual y ejemplos.
(b) En qué medida ayudaría un cambio de paradigma y cómo sería (quizá esté en el SpeedIf)


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 29 Abr 2014 10:53 
Desconectado

Registrado: 21 Abr 2014 17:56
Mensajes: 1
Gracias por el enlace, me metere por ahi :)

_________________
[firma eliminada por SPAM]


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 12 May 2014 14:02 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Otra nueva charla (creo que también habrá practiceclub), un nuevo log y preparación de la siguiente.
emshort escribió:
The transcript is now available from yesterday’s theoryclub chat on structures in choice-based stories.

Our next meeting is scheduled for June 14, on the topic of interactive nonfiction. That can include everything from educational simulations to persuasive pieces to personal memoir. As before, there are some suggested reading pieces for those who are interested in preparing a bit for the discussion.


Mastodon, no estaría mal hacer un resumen o comentar alguna parte de las charlas, aunque no tengo muy claro que vaya a haber conclusiones. Estos mensajes son más bien para informar. No estaría mal tener hilos en los que discutir y ampliar los temas con nuestras propias experiencias y opiniones.


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 14 Jun 2014 15:58 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Hoy 14 de Junio, sobre "Interactive nonfiction".


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 12 Jul 2014 13:33 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Hoy, 12 de Julio, a las 20:00 (GMT), sobre "testing".


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 09 Ago 2014 11:35 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
dddddd escribió:
12 de Julio [...] sobre "testing".
Será hoy, 9 de Agosto, a las 19:00 (UTC).


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 13 Sep 2014 11:36 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Hoy, 13 de Septiembre, a las 19:00 (UTC) sobre audience...
emshort escribió:
[...]how authors adjust their work for a particular audience assumptions made, etc. In the past the IF community has talked a lot about adjusting games for beginner players or for children, and somewhat less (but still a bit) about writing accessible games for visually impaired players — but there are a wide range of possible audience considerations to discuss.


Arriba
 Perfil  
 
NotaPublicado: 11 Oct 2014 17:26 
Desconectado
Implementador
Implementador

Registrado: 13 Feb 2005 18:57
Mensajes: 1900
Hoy, 11 de Octubre, sobre "Replayability"
emshort escribió:
What makes for a satisfyingly replayable IF game? What are we looking for when we replay? What kinds of puzzles, and what kinds of stories, lend themselves well to this use? What kinds of stories actually benefit from replaying?


Arriba
 Perfil  
 
Mostrar mensajes previos:  Ordenar por  
Nuevo tema Responder al tema  [ 13 mensajes ] 

Todos los horarios son UTC + 1 hora


¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 7 invitados


No puede abrir nuevos temas en este Foro
No puede responder a temas en este Foro
No puede editar sus mensajes en este Foro
No puede borrar sus mensajes en este Foro

Buscar:
Saltar a:  
cron
Desarrollado por phpBB® Forum Software © phpBB Group
Traducción al español por Huan Manwë para phpBB-Es.COM