toni escribió:
Buenas!!!
La duda que tengo es la siguiente:
Como puedo hacer para que en todas las pantallas con gráficos salga el mismo marco?
Llámese marco o cuatro rayas formando un cuadrado o rectangulo,donde dentro hacer el dibujo.
Así,solo me centraría en hacer el gráfico interior(paisaje).
Gracias!!!
1) Crea una localidad (innacesible) y define el gráfico del marco en dicha localidad.
2) En cada localidad que lleve el marco, nada más empezar a dibujarla, pulsa SymbolShift+G, mete el numero de la localidad del marco, y un 0 en la escala.
Estas son las instrucciones del editor de gráficos.
Código:
Occasionally when moving the line at speed it will disappear, this is due to a beat frequency of update
with screen flyback.
Moving the end of the rubber banded line is achieved with:
Q W E
A D
Z X C
at 1 pixel per move. Alternatively use Interface 2 / Plus 2 joystick port 2 or Kempston(tm) interface
(SYMBOL SHIFT & J).
Hold down the CAPS SHIFT key to accelerate to eight pixels per move.
The drawstring editing commands:
Cursor Right (CAPS SHIFT & 8) - Start of drawstring
Cursor Down (CAPS SHIFT & 6) - Next command
Cursor Up (CAPS SHIFT & 7) - Previous command
DELETE (CAPS SHIFT & 0) - Delete previous command
GRAPHICS (CAPS SHIFT & 9) - Delete next command
All the following commands require SYMBOL SHIFT to be held down unless otherwise specified.
The toggles:
I Inverse Toggle
O Over Toggle
Y Grid Toggle
J Kempston(tm) joystick toggle
The next commands all insert into the database:
A Absolute Move (a PLOT with I and O selected)
B Block in rectangle attribute area. Diagonal defined by line.
F Fill area from end of line. (See footnote)
G Gosub to location number with scale
X Ink (produces prompt for Ink selection)
L Line fix (draws rubber banded line)
C Paper Select
P Plot point at end of line
R Relative Move point to end of line
S Shade an area of screen from end of line with pattern
V Flash Select
Z Bright Select
T Text character on screen, selects character and set no.
Note: Fill and Shade are not completely re-entrant. Fill is a shade with all pixels in pattern set.
ENTER on its own to finish editing session.